-
پنج روش برای تبدیل مشتریان به شیفتگان برند
سهشنبه 10 مرداد 1396 08:22
1- دادن بازخورد به مشتری و خدمات، همانند معادن طلا برای شیفتگان بالقوه برند می باشد. اگر تنها یک چیز وجود داشته باشد که بتوانیم به شما بگوئیم تا «مشتریان» را به «طرفداران متعصب» یعنی آنچه که ما اصطلاحاً عشق برند می نامیم، تبدیل کند، آن این است: با آنها صحبت کنید و به آنها گوش دهید. این واقعا بهترین راه برای خلق...
-
بازاریابی ابری چیست؟
چهارشنبه 28 تیر 1396 10:44
دست کم گرفتن اینکه اینترنت چقدر دنیا را دگرگون کرده غیرممکن است. شیوه های یادگیری، بازی، تعامل و خرید ما از طریق محیط های آنلاین بطور چشمگیری تغییر کرده است. یکی از دلایل اینکه اینترنت به سرعت در حال گسترش است، به دلیل پیشرفت باورنکردنی تجارت الکترونیک است. فرصت های جدید برای خرید و فروش تقریبا یک شبه ظاهر شد. اکنون...
-
استراتژی های اقیانوس آبی در مقایسه با اقیانوس قرمز
شنبه 10 تیر 1396 18:45
درک این مفهوم بسیار ساده است، اقیانوس قرمز جایی است که امروزه تمام صنایع در آن قرار دارند. یک بازار مشخص، رقبای مشخص و یک روش معمول برای اداره کسب و کار در هر صنعت مشخص. پژوهشگران به آن اقیانوس قرمز می گویند، مشابه یک اقیانوس پر از کوسه که در آن کوسه ها برای بدست آوردن یک طعمه با هم می جنگند.آیا این رفتار بسیار شبیه...
-
تفکر استراتژیک چیست؟
جمعه 9 تیر 1396 12:33
هدف از این مقاله توضیح برخی مسایل برجسته مفهوم تفکر استراتژیک می باشد. به عنوان مثال تفکر استراتژیک چیست؟ چگونه آن را تشخیص دهیم؟ آیا با برنامه ریزی استراتژیک متفاوت است؟ اگر بلی،آیا یک جایگزین برای برنامه ریزی استراتژیک است؟ آیا تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک می توانند در یک نظام استراتژیک جایگزین هم شوند؟...
-
استراتژی تدافعی متمایز چیست؟
پنجشنبه 8 تیر 1396 19:40
انتخاب استراتژی بازاریابی اثربخش منوط به انجام مطالعات لازم در خصوص نقاط قوت و ضعف خود و فرصتها و تهدیدات محیطی و یا در اصطلاح مستلزم انجام مطالعات swot است. در برخی مواقع ممکن است نتیجه مطالعات swot اتخاذ استراتژی های تدافعی از قبیل مشارکت با رقبا در تولید محصول یا تقسیم بازار؛ کاهش برخی از فعالیتهای تولیدی یا...
-
بازاریابی تعاملی(Engagement Marketing)
دوشنبه 29 خرداد 1396 22:20
بازاریابی تعاملی یک نوع استراتژی بازاریابی است که مستقیماً با مصرف کنندگان تعامل میکند و آنها را تشویق به شرکت در سیر تکامل برند می نماید. این نوع بازاریابی با نامهای دیگری چون بازاریابی مبتنی بر رویداد، بازاریابی مشارکتی و بازاریابی مبتنی بر تریگر نیز خوانده میشود که در همه این تعاریف ایده یکسان است بطوریکه با هدف...
-
نورومارکتینگ(neuromarketing)
دوشنبه 29 خرداد 1396 21:40
آنچه مردم به زبان میآورند، لزوماً با آنچه در ذهنشان میگذرد، منطبق نیست! تحقیقات بازاریابی عمدتاً به صورت مستقیم از طریق پرسشنامه یا مصاحبه با مشتریان صورت میپذیرد؛ اما به قول دیوید آگیلوی، مشکل تحقیقات بازار این است که مصرفکنندگان طوری که احساس میکنند، فکر نمیکنند و طوری که فکر میکنند، حرف نمیزنند و طوری که...
-
از آغاز تا پایان: افت و خیز سازمان
دوشنبه 29 خرداد 1396 16:10
بیشتر مردم موافق هستند که سازمان ها چرخه حیات دارند که مانند مردم از بعضی مراحل قابل تشخیص عبور میکنند. بعضی هفت مرحله را دیده٬ برخی تا حد هفت مرحله را میبینند. همه موافقند که حرکت از یک مرحله تا مرحله بعد باید مدیریت شود. شکست در این کار به طور اجتناب ناپذیر باعث مرگ سازمان میشود. در این مقاله٬ به مدل چرخه حیات نگاهی...
-
بازاریابی سلامت
یکشنبه 28 خرداد 1396 14:47
آمیخته بازاریابی سلامت به عنوان بازاریابی سنتی، آمیخته، هسته تمامی بازاریابی های اجتماعی یا طرح های بازاریابی سلامت است. در واقع، حتی آمیخته قدیمی که از بازاریابی تجاری اتخاذ شده متحمل تغییرات مهمی گردیده است، بسیاری از آنها از ماهیت دشوار بازاریابی سلامت که همان فروش رفتارهای سالم است نشات گرفته اند. رفتار سلامت...
-
استراتژی های بازاریابی سبز
یکشنبه 21 خرداد 1396 00:11
هدف ایجاد یک استراتژی بازاریابی است که از طریق ایجاد مزایای قابل تشخیص محیطی بر اساس آنچه که مشتری انتظار آن را دارد از محیط حمایت می کند . انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی سبز را چنین تعریف می کند : مطالعه جنبه های مثبت و منفی بازاریابی روی آلودگی و کاهش منابع انرژی و سایر منابع . ولی باید بیان نمود که این...
-
برنامه ریزی و تفکر استراتژیک
شنبه 20 خرداد 1396 22:58
برنامه ریزی استراتژیک به عنوان مجموعه ای مشخص از فعالیت ها تعریف شده است. از نظر هر نویسنده ای تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک متفاوت است ولی در اصل، مسائل اساسی برای همه ی نویسندگان حول یک محور می باشد و یکسان است. این مسائل عبارتند از: · ایجاد و تایید ماموریت سازمان و استراتژی شرکت های بزرگ آن سازمان در فواصل معین (...
-
کارگاه سوم: تهیه نقشه ذهن مشتری (Laddering)
شنبه 20 خرداد 1396 22:46
در دومین کارگاه درس استرتژی بازاریابی به اجرای رویکرد نقشه ذهن مشتری یا روش Laddering پرداخته شد. در این روش یک موضوع که در مورد آن قصد جمع آوری اطلاعات داریم را از طریق مصاحبه عمیق مورد ارزیابی قرار می دهیم و انگیزه اصلی افراد را از انتخاب خدمت(یا محصول) مورد نظر کشف می کنیم. این کارگاه در خارج از کلاس اجرا و با سوال...
-
کارگاه دوم بسیج اندیشه ها (راه حل یابی)
شنبه 20 خرداد 1396 22:42
پس از انجام فرآیند مسئله یابی به سراغ راه حل یابی می رویم. بدین صورت که در مرحله مسئله یابی، مهمترین مسئله با استفاده از روش هایی مانند روش دلفی شناسایی شده و فرآیند اخذ نظرات افراد ( بوسیله کاغذ و ماژیک) بطور مشابه در اینجا طی می شود، با این تفاوت که اینبار از آنها خواسته می شود که ایده ها و راه حل هایی که برای حل...
-
کارگاه اول بسیج اندیشه ها ( مسئله یابی )
شنبه 20 خرداد 1396 22:23
بسیج اندیشه ها یکی از زیرسیستم های نظام مدیریت مشارکتی است که با کمک آن می توان از دانش و اندیشه کارکنان برای مسأله یابی و حلّ مسائل و مشکلات سازمانی بهره جست. در این نظام کلیه کارکنان از عالی ترین رده سازمانی تا پائین ترین سطح آن می توانند تفکّر و دانش خود را جهت رفع نارسایی های موجود در روند کاری و بهبود روش های...